رمانی برای نوجوانان،جوانان و بزرگترهایی که دوره نوجوانی را به یاد دارند

درباره وب بلاگ

این وب بلاگ اختصاص به معرفی کتابی دارد به نام آواز درنا،رمانی که با هدف قرار دادن مخاطب عام و درباره نوجوانان نوشته شده است .(برای مطالعه کتاب اول اینجا کلیک کنید.در صورت عدم دانلود به صورت مستقیم،روی لینک کلیک راست نموده ،از پنجره جدید گزینه(Save target as) را انتخاب نمایید)

خلاصه داستان

فرهاد نوجوان پانزده ساله عاصی از زندگی،به صورت کاملا اتفاقی وارد دنیای تخیلات و خاطرات پیرمرد محتضری می شود که در حقیقت همزاد او در گذشته است،او با کلیشه شکنی خط سیر زندگی پیرمرد را به گونه ای جدید ترسیم می کند و در این راه با افراد مختلفی آشنا و با زندگی آنها همراه می شود که ماحصل آن ایجاد یک دگرگونی فکری در فرهاد و رسیدن به مفهومی جدید از عشق و زندگی است.

درباره کتاب دوم

در پی استقبال دل گرم کننده ای که پس از انتشار اینترنتی جلد اول این اثر در سال ۸۶ صورت گرفت،نویسنده بر آن شد نسبت به بازنویسی و انتشار جلد دوم آن اهتمام ورزد و اینک پس از یک سال تلاش شبانه روزی کتاب دوم آواز درنا آماده ارائه به علاقمندان می باشد.(برای مطالعه جلد اول کتاب اینجاکلیک کنید.در صورت عدم دانلود به صورت مستقیم،روی لینک کلیک راست نموده ،از پنجره جدید گزینه(Save target as) را انتخاب نمایید)

شایان ذکر است جهت بازنویسی و نهایی کردن جلد دوم این کتاب زمانی در حدود دو سال صرف شده است و نویسنده هیچ کمک و حمایتی از هیچ نهاد و یا انتشاراتی دریافت نکرده است و با صرف وقت و هزینه شخصی مبادرت به نگارش و مستند سازی و ارائه اثر نموده است.

شخصیتها و محل وقوع حوادث داستان

عمده قهرمانان این کتاب نوجوان هستند.دختر و پسرهایی که در شهرکی در حومه شهر و در همسایگی یکدیگر زندگی می کنند و تعامل آنها با یکدیگر خلق کننده وقایع داستان است.بنابراین کتاب فاقد شخصیت محوری ثابت است و به اقتضای شرایط،تمرکز داستان از شخصیتی به شخصیت دیگر تغییر می یابد،هر فرد نماد یک طرز فکر و فرهنگ است که خواننده در فصول مختلف با زندگی او آشنا و به دنیایش وارد می شود.در واقع فرهاد دست خواننده را می گیرد و او را به محیطی وارد می کند که آدمهایی با شخصیتهای مختلف در آن زندگی می کنند.

بزرگترها در این داستان نقشی حاشیه ای و بیشتر نظارتی دارند،همان گونه که یک نوجوان در آن سن و سال چنین احساسی را نسبت به بزرگترهای پیرامون خود دارد.

گذری بر شخصیتهای داستان از کتاب اول به دوم

فرهاد شکيبا

او در کتاب اول پانزده ساله بود و اینک هفده سالگی را پشت سر گذاشته است،همچنان اهل تفکر و احساساتي و تحليل گراست و در جستجوي مفهوم حقیقی زندگی به همه جا سر می کشد.خواننده در کتاب دوم با ابعاد پنهان شخصیت مرموز و انزوا طلب فرهاد آشنا می شود.

آيدين دولتشاهي

فرانسوی زاده ثروتمند و خوش تیپ و محبوب دخترها که اینک با گذشت دو سال از اقامتش در شهرک،در بین اهالی جا افتاده است.او نمایشی از یک شخصیت مورد احترام را ارائه می دهد که در عین وقر و متانت،متواضع و مردم دوست است و در مواقع لزوم به کمک دوستانش می شتابد .

پيمان اميني

به سن چهارده سالگی رسیده و احساس بزرگی می کند و حد جاه طلبیش فراتر از دوستی با آرزو است.

حميد جابري

همچنان بازیگوش و شوخ طبع و حاضر جواب است و برای دوستانش سنگ تمام می گذارد.او در کتاب دوم بیش از قبل وارد ماجراهایی می شود که به او ربطی ندارند و اغلب از سر هواخواهی و رفیق بازی است.استاد مسلم شوخی با دخترها است و شوخی هایش به مرور زمان شکل تازه ای به خود گرفته است.او همچنان در عشق المیرا می سوزد.

وحيد شماره يک

دروازه بان بداخلاق و عیب جوی شهرک،پر زور است و قلدر،او در کتاب اول در حاشیه بود و در ظاهر متنفر از دخترها،ولیکن در کتاب دوم بیشتر با شخصیت واقعی او آشنا می شویم.

جمال کوچولو

حالا پسری ده ساله است و شیطان تر از سابق،همچنان رابط بین دخترها و پسرها است.

شيرين رادمان

شانزده ساله شده و به دنبال تجربیات تازه است.جاه طلبی و علاقه اش به مطرح شدن او را به سمت گروه سه تفنگدار و دوستی با پیام،پسر خوش سیما و بزرگسال تازه وارد،می کشاند. در کتاب دوم بیش از قبل مورد توجه قرار می گیرد.

آرزو نيلي

همچنان گرفتار مسئولیت دو خواهر خردسالی است که روز به روز بزرگتر و شیطان تر می شوند.در پی اتفاقاتی که در کتاب دوم برایش رخ می دهد و دردسرهایش را افزایش می دهد،تدریجا به انزوا کشانده می شود.

نسترن پولادي

یکی از سه تفنگدار محبوب که در کتاب دوم در اوج شهرت به سر می برد،در عرصه گویندگی پیشرفت کرده و بسیار مورد توجه است.

پانته آ دولتشاهي

شخصیت کاریزماتیک و پیچیده کتاب اول که همراه آیدین وارد شهرک می شود و اینک تسلط بی چون و چرایی بر دخترها پیدا کرده و رهبر گروه سه تفنگدار است.در کتاب دوم می بینیم که او چطور طرح ها و اندیشه هایش را به اجرا می گذارد و با محدود کنندگانش مبارزه می کند.

آزيتا رفيعي

مرید عبوس پانتی،سومین تفنگدار،در آرزوی پزشک شدن و به شهرت رسیدن است.

ستايش بهره بخش

در پی دوستی با آیدین،روحیه و اعتماد به نفس بالایی پیدا کرده و اینک بیش از پیش در جمع ظاهر می شود.صلح طلبی و میل او به انجام کارهای نیکوکارانه او را به سمت تشکیل گروه دختران درخت دوشاخه رهنمون می سازد.

ليلا شفيعي

شیطان همیشه خندان مو شرابی که اینک وارد فعالیتهای انسان دوستانه شده است.لیلا در کتاب دوم در حاشیه است ولیکن در گوشه و کنار داستان از او و کارهای منحصر به فردش می شنویم.با این که خود را عضو هیچ گروه و دسته ای نمی داند ولی بیشتر با دوشاخه ای ها مراوده دارد.

کتی(شوکت) مجد

همچنان خجالتی و مردم گریز است.با دلگرمی هایی که ستایش و لیلا به او می دهند،مجال برای آشکار شدن قابلیتهایش پدید می آید.از کتاب دوم همه او را کتی صدا می زنند.

نغمه مقدسي

شخصیت فضول و خاله زنک و حسود کتاب اول،او در کتاب دوم بیش از قبل میدان داری می کند و با تشکیل گروه ۱۱۸ که دیگران به آن کلاغها می گویند،یک شهرک را به آشوب می کشاند.در کتاب دوم می بینیم که او به رغم خصلتهای منفی و آزار دهنده اش،قادر به انجام کارهایی است که تنها از او بر می آید.

شخصیتهای جدید

پیام رئیسی

پسر بزرگسال و خوش سیمایی که با ورودش به شهرک توجه زیادی را به خود جلب می کند.در کوران رقابت دوست شدن با پیام،این شیرین است که به صورتی کاملا تصادفی با او آشنا و درگیر ماجراهای جدیدی می شود.

درنا ایران پرست

از اواسط کتاب دوم و توسط خانم آهنی(کلانتر بی ستاره شهرک)وارد داستان می شود.دختری یتیم که گذشته مجهولی دارد و مدعی ارتباط با اجنه و حیوانات و اشیاء است،او در این کتاب بیشتر معرفی می شود و عمده تاثیر گذاری او را در زندگی شخصیتهای این کتاب به ویژه فرهاد در جلد سوم شاهد خواهیم بود.

دريافت کتاب:

برای دریافت کتاب دوم اینجا کلیک نمایید.در صورت عدم دانلود به صورت مستقیم،روی لینک کلیک راست نموده ،از پنجره جدید گزینه(Save target as) را انتخاب نمایید

توضیح آن که فایلها به صورت فشرده می باشد که پس از خارج کردن آنها از حالت فشرده،برای خواندن آن می توانید از نرم افزار آدوب آکروبات استفاده نمایید.

توجه!

شخصیتها،اماکن و حوادث این داستان خیالی بوده،هرگونه شباهتی کاملا تصادفی و غیرتعمدی می باشد،ضمنا مطالب این کتاب مبین عقاید شخصی نویسنده نبوده و صرفا بر اساس ضرورت داستان در کتاب گنجانده شده است

کتاب آواز درنا در فهرست کتابخانه ملي ايران به ثبت رسيده است و داراي فيپا مي باشد لذا هرگونه کپي برداري و استفاده غير مجاز از مطالب آن غيرقانوني بوده،مشمول پيگرد مي باشد،ضمنا حق امتیاز انتشار اینترنتی کتاب سوم تنها به این وبلاگ داده شده است،لذا از سایتهایی که به صورت غیر مجاز اقدام به توزیع جلد سوم کتاب آواز بنمایند به پلیس اینترنتی ایران(فتا)شکایت خواهد شد.

نویسنده این کتاب را به تمام کسانی که بر او تاثیر گذاشته و باعث پیشرفتش شده اند تقدیم می نماید...

کتاب سوم آواز درنا منتشر شد،برای دانلود اینجاکلیک نمایید.(Save target as)

*جدیدترین اثر نویسندۀ سه گانۀ آواز درنا(سوداگر) را از اینجا دانلود نمایید.

خلاصه داستان: در یک شب بارانی،مرد جوان سی و دو ساله ای با دختر نوجوانی آشنا می شود و به او دل می بندد...

مانند سه کتاب قبلی این نویسنده،کتاب اخیر نیز با ممانعت چاپ روبرو شده به طوری که با گذشت یک سال همچنان مجوز چاپ ندارد،از این رو نویسنده بر آن گردید تا با انتشار اینترنتی این اثر آن را به خوانندگان حقیقی کتاب تقدیم نماید.

**اثر جدید دیگری از همین نویسنده،داستان کوتاه آیینه را از اینجا دانلود نمایید.

خلاصه داستان: دو نفر مدعی هستند به دست هم کشته شده اند،راوی این معما را بازگو می کند.

***داستان کوتاه جدیدی از این نویسنده به اسم روانی را از اینجا دانلود نمایید.

خلاصه داستان: یک قاتل روانپریش برشی از زندگی خود را روایت می کند.

*** اثر دیگری از این نویسنده به نام لویا را از اینجا دانلود نمایید.

خلاصه داستان: مرد جوانی در گورستان بر مزار مادر بزرگ خود فاتحه می خواند که متوجۀ گوری متروک در همان حوالی می شود و این سرآغاز یک ماجرای ماورایی پیچیده است.

*جدیدترین اثر این نویسنده به نام دلارام (فصل اول)را از اینجا دانلود نمایید.

**فصل دوم کتاب دلارام را از اینجا دانلود نمایید.

***فصل سوم کتاب دلارام را از اینجا دانلود نمایید.

****فصل چهارم کتاب دلارام را از اینجا دانلود نمایید.

خلاصه داستان: روایت دو دهه عاشقی و وفاداری پسری نوجوان به اولین عشق زندگیش

*** دو اثر جدید دیگر از این نویسنده به نام خوابفروش و میراث(18+سال)


برچسب‌ها: آواز درنا, سوداگر, آینه, روانی
+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و هفتم بهمن ۱۳۸۷ساعت 19:31  توسط فرهاد  |